Kryzys wieku, kiedy doba ma o 127 godzin za mało

Ech, tak sobie wzdycham. Nie pierwszy raz. I myślę. Nie chcę narzekać, więc postaram się tego nie robić. Zresztą byłoby to nie na miejscu, bo w końcu sama wybrałam sobie takie życie.

Zastanawiam się, ile jeszcze pomysłów na książki, przyjdzie mi do głowy. Jak się za dużo myśli, to się tak ma. Nie wiem, jak inni, ale ja właśnie tym się charakteryzuję. Siedzę na zajęciach, pracuję, jadę autobusem, metrem czy tramwajem i cały czas, nawet gdy czytam, spaceruję lub kładę się spać, myślę, co napisać. I wymyślam milion wariantów. Niektóre zapisuję od razu, a niektóre przetwarzam.

Gorzej, gdy w głowie siedzą mi treści kilku książek. Wtedy do której treść powinnam tworzyć? Staram się do tej, którą powoli kończę, ale różnie to bywa. Dziś pisałam do niej epilog, którego w sumie nie miałam zamiaru robić. W końcu jednak wyszło, że pierwszy rozdział stał się prologiem. Ostatni rozdział nie nadawał się na epilog, w związku z czym zapisuję kolejne strony. W sumie ten epilog miał być pierwszym rozdziałem kolejnego tomu, ale całkiem ładnie wpisuje się w konwencję pierwszego.

Innego dnia z kolei robiłam małe porządki na komputerze i znalazłam nieco zapomniany początek zupełnie innej książki, którą pisałam parę lat temu. Zdecydowanie przydałoby się sporo w niej przeredagować i chętnie bym to zrobiła, lecz… Czym w końcu mam się zająć?

Któregoś pięknego dnia pod wpływam pewnego filmu wpadłam na pomysł stworzenia jeszcze innej książki. Pod tym wpływem zaczęłam pisać, ale raczej nie powinnam na razie jej kontynuować… Jak mam skończyć Boże Kłamstwa, kiedy wokół tyle pokus?

And this is the truth. / I taka jest prawda.

 

Skomentuj

