Notatek 1000-500-100-900

Postanowiłam pokazać wreszcie część świata mojej książki, a dokładniej pokazać Wam, ile notatek zrobiłam, ile rękopisów napisałam. Większość była pisana w metrze podczas podróży na uczelnię lub już na samej uczelni. Zrobiłam taką prowizoryczną teczkę, do której wkładam każdą kartkę zapisaną tekstem związanym z książką.

image

Może się wydawać, że nie jest tego dużo, ale naprawdę tych kartek jest kilkadziesiąt i niektóre zawierają nawet pełne rozdziały.

image

Nawet wydrukowałam kilka rozdziałów napisanych na komputerze, które miałam sprawdzić. Rzeczywiście szybciej, sprawniej i prościej się sprawdza jakiś tekst, kiedy nie jest na ekranie komputera. Czerwony lub zielony długopis i życie staje się piękniejsze.

image

Poza tym kiedy czasem przychodziły pomysły na jakieś postacie, od razu zapisywałam ich ogólną charkterystykę, ale robiłam to dopiero w tracie pisanie kolejnych rozdziałów. Na samym początku szłam na żywioł, jednak w pewnym momencie zaczynasz się zastanawiać, jak ta postać wyglądała i czym się zajmowała.

image

Nie ma się co łudzić, że wszystkie te cechy pozostały takie, jak je sobie wymyśliłam na początku. Postacie ewoluują, ja również. Nieraz jakaś scena wymaga, aby dana postać miała inny charakter, o ile rzeczywiście da się go zmienić. Niektóre postacie powstają po to, aby być ofiarami losu lub żeby zginąć w odpowiednim momencie. Może autor jest bezwzględny? George R.R. Martin na pewno :P Ja trochę też. Uprzykrzam życie moim ulubionym postaciom. Owszem ma ulubione postacie w mojej książce i mam też takie, których nie cierpię. Czasem też jakaś postać wcale nie została stworzona, żeby zostać zabitą. Akcja sama się tak układa, że nie ma wyjścia, musi zginąć. Ale zdarzą się również, że postać, która miała być ofiarą, przeżywa, bo takie mam widzimisię. Los jest nieprzewidywalny, również w książkach. Niektórzy autorzy mają wszystko dokładnie opracowane, ja nie mam w ogóle. Wszystko może się zdarzyć. Zależy od mojego humoru, chęci i uporu.

image

 

Skomentuj

