Pisarska frustracja

Ogarnia mnie frustracja. Albo może to zazdrość. Wpominałam już, że poprawiam książkę pewnemu znajomemu. Jak on to robi, że tak szybko wszystko ogarnia? Ostatnio skończyłam sprawdzać mu pierwszy rozdział. Wcześniej poprawiłam prolog, który miał jakieś 50 stron. A zaraz ma mi wysłać drugi rozdział. Man, how are you doing this?! Ja już stoję w martwym punkcie. Czuję się jak w pustej odchłani albo jakbym weszła w ślepy zaułek. Kręcę się i kręcę, i nic z tego nie wynika.

Przysiadłam dzisiaj, ponieważ dopadło mnie przeziębienie i stwierdziłam, że pomęczę trochę „Boże Kłamstwa”. To na nic. Tylko włączyłam plik, popatrzyłam na literki i wyłączyłam worda w cholerę. Sama chęć ukończenia tej książki nie wystarczy. Nie wiem już, jak mam się zmotywować. Może jednak to czerwone wino by pomogło… A może powinnam napisać coś innego, o czymś innym…

IMG_2320.JPG

One thought on “Pisarska frustracja

  1. Pełno etatowa pisarka to ze mnie żadna, ale tak się motywuję: Piszę tego fanficka Kurosza, o którym Ci ostatnio wspominałam. Stworzyłam do tego cały plan dnia, w sumie nie pod samo pisanie, tylko po prostu, tak wyszło. Wstaję, pije herbatę, oglądam serial. Potem włączam muzykę i gram w grę na fejsie. Oglądam kolejny odcinek, w sumie szukam w serialach inspiracji. Jak coś przyjdzie mi do głowy to piszę. Nawet po 2 linijki, bo więcej mi się nie chce, a jak tylko czuję, że nie mam ochoty, to przerywam, żeby nie było słabe i wymuszone. Zauważyłam, że często, gdy piszę jedno, mam pomysł na coś zupełnie innego, więc otwieram drugie okno i spisuję to, co przyszło mi na myśl. W ten sposób nie wypadam z rytmu pisania. W pewnym momencie pisząc to coś innego, czuję ogromną ochotę dopisać coś do „tego właściwego” i w sumie tak pcham to do przodu. Zmiana otoczenia też dobrze działa. Pisanie w pokoju zaczyna mnie irytować, dlatego z tabletem siadam na przykład na balkonie, albo gdziekolwiek indziej, byle nie w tym samym pokoju, co zwykle. Może Ci to pomoże :P

Skomentuj

